چرا رهبر انقلاب درمقابله با تروریسم رسانه‌ای خط‌شکنی کردند؟
چرا رهبر انقلاب درمقابله با تروریسم رسانه‌ای خط‌شکنی کردند؟
تاريخ : 7 بهمن 1393برچسب:, | 17:45 | نويسنده : MOHSEN DARVISHI
حملات 11 سپتامبر در آمریکا و به دنبال آن وقوع حوادث تروریستی در مادرید و لندن، توسط گروه القاعده از یک سو و تعمیم دادن اقدام این گروه به مسلمانان همراه با تبلیغات گسترده توسط آمریکا و برخی از رسانه‌های غربی از سوی دیگر، موجب شد تا جوامع اسلامی در اروپا بیشتر مورد توجه و موشکافی قرار گیرند و نوعی ذهنیت منفی در افکار عمومی اروپایی نسبت به مسلمانان شکل گیرد.

رهبر فرزنانه انقلاب در خط مقدم مقابله با نفرت‌پراکنی علیه اسلام حملات 11 سپتامبر در آمریکا و به دنبال آن وقوع حوادث تروریستی در مادرید و لندن، نوعی ذهنیت منفی در افکار عمومی اروپایی نسبت به مسلمانان شکل داد

تصور مردم اروپا از گسترش اسلام در این قاره

اقدامات مسلحانه اخیر در فرانسه بحث حضور مسلمانان در اروپا را دوباره زنده کرد و اعتراضات جدیدی علیه رشد اسلام در اروپا صورت گرفت. میزان رشد اسلام در اروپا بدیهی است و بیش از 20 میلیون مسلمان در کشورهای عضو اتحادیه اروپا زندگی می‌کنند اما با توجه به پخش این مقدار جمعیت در این کشورها، علی رغم تصور مردم اروپا، مسلمانان درصد قابل توجهی از جمعیت این کشورها را تشکیل نمی‌دهند.

موسسه ایپسوس موری در آخرین نظر سنجی خود در سال 2014، از اروپایی‌ها پرسید تخمین آن‌ها از درصد مسلمانان در جامعه‌شان چیست؟ جالب بود که اکثریت آن‌ها عددی بیشتر و یا بسیار بیشتر از واقعیت را بیان کردند. برای مثال مردم فرانسه گفتند 31 درصد مردم جامعه‌شان مسلمان‌اند، در صورتی که آمار واقعی 8 درصد است. مردم اسپانیا، آلمان و انگلیس نسبت مسلمان‌های جامعه خود را به ترتیب 16، 19 و 21 درصد اعلام کردند، در صورتی که آمار واقعی مسلمین در این کشورها 2، 6 و 5 درصد می‌باشد. آمار مربوط به سایر کشورهای اروپایی را می‌توانید در نمودار زیر مشاهده کنید: (قطاع قرمز رنگ از دوایر، مربوط به تلقی مردم هر کشور از درصد مسلمانان کشورشان و قطاع زرشکی رنگ مربوط به درصد واقعی مسلمین در آن کشور است)

رهبر فرزنانه انقلاب در خط مقدم مقابله با نفرت‌پراکنی علیه اسلام این نقشه نشان می‌دهد تخمین اروپاییان از درصد مسلمانان در جامعه‌شان چقدر از واقعیت فاصله دارد


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:






برچسب‌ها: